saskia-en-santana.reismee.nl

Laatste reis verhaal van sas en Santana

Een goeie vroege morgen vandaag! Wij goat noar huus! Eerst nog ff helpen met het wandelen en naar de weide brengen van de paarden. Het is namelijk niet de bedoeling voor Marjon en Robert om alvast te gaan oefenen voor slee-races. Zonder sneeuw is dat namelijk geen succes! Na een wandeling van ongeveer 5 km (5 rondjes op het erf). Pakken we voor de laatste keer onze spullen in en nemen we de trailer en onszelf mee naar Oslo. Marjon twijfelde even of we de paarden misschien toch weer mee terug moesten nemen, maar hiernaar zij gelukkig vanaf. Veel te leuk joh die paarden bij huis! Eenmaal in Oslo, rijd Saskia 3 rondjes van de zaak, omdat we niet heel bekend zijn in Oslo. Toch komen we aan bij de juiste balie, gate of hoe het ook heten mag. Daar krijgen we gelijk onze roomkey. We mogen op vakje 24 gaan staan. Aah vooraan das fijn!! Niets iets minder waar, want ze tellen net als ons gewoon van nummer 1 naar 24. 3 uur later stonden we eindelijk maar toch op het randje van de boot als allerlaatste offcourse. Roomnumber 10-567 pffoeh er kunnen wel super veel mensen op deze boot! Leuk hutje met een eigen douche en wc. Eerst de boot even verkennen, wat een gave ervaring!! Eerst maar eens een slof sigaretten kopen in de Taxfree-shop. In de 'Observation room' hadden we een prachtig uitzicht. Sas krijgt een appje: "ik zie een veerboot met de tekst Color Magic, zit jij daarop?" We kijken door het panorama-raam van de 'Observation room' een zien daar twee rubberboten aan komen varen. Ja hoor we zijn 1000+ km uit de richting van huis en Saskia komt midden op zee bekenden tegen!! Even wat eten en dan begint er om 9 uur een show. Op de kaart zien we de prijzen van rode wijn, witte wijn, bier, pizza's, pasta's en andere lekkernijen. We zien dat Prosecco NOK 289 kost(€35) terwijl een glas al NOK 80 (€10)kost. Even voor de zekerheid vragen aan de ober. Ja dat is een fles inderdaad. We hebben heerlijk gegeten en zijn voldaan aan de tafel gaan zitten voor de show. Wauw!! Wat een prachtshow en helemaal gratis! Na de show even naar de 'Monkey pub' heel gezellig. Leuk entertainment, verzoeknummers aangeven en er een eigen draai aangeven. Zelfs een beetje stand-up comedian. Na de pub gaan we naar de nachtclub, nou ja nachtclub... Een mini-discootje met jaren 90 muziek. Lachen, gieren, brullen hoe die mensen allemaal dansen haha! Uiteindelijk werd het wel dusdanig gezellig ondanks onze taalbarrière en konden we om 4 uur 's nachts wel onze hut terug vinden. Veel geld heeft het ons niet gekost, we waren namelijk blond met blauwe ogen en lachen schijnt het hier ook goed te doen. Ze hadden niet in de gaten dat het niet zozeer gezellig als wel lachwekkend was, dat er per kwartier een mannetje extra bij ons kwam staan. Je kunt wel nagaan dat er dus rond 3 uur zo'n 15 man om ons heen stond. Als elk van deze mannen je een drankje aanbied (kosten van de drankjes waren €13 per drankje!) ga je vaak naar de wc. Gelukkig hadden ze wel in de gaten dat ze onze vaders hadden kunnen zijn! Volgende morgen kwam de boot om 10 uur aan in Kiel (Duitsland). Ook hier mochten we als allerlaatste van de boot. STOP douane! Wilt u even uw auto open maken en je koffer omgooien, want stel je voor dat deze twee lieve blonde meisjes sigaretten smokkelen! Naar drie keer lief knipperen en lachen mochten we weer door rijden. Ondertussen ligt Santana te snurken en Saskia te genieten van al de file's pfffffff. Onderweg nog beetje mee zingen (zie Facebook) en we zijn nu weer lekker thuis. Dit is dus tevens ons laatste reisverslag! Foto collage volgt nog op Facebook!! Bedankt voor het lezen, we hebben er lol in gehad om het te schrijven. Wij hopen dat jullie plezier hebben gehad van het lezen over onze reis!

anthony

het was zeker leuk om te lezen en de foto's te zien

alie

Jammer dat jullie niet even in die bar op de boot gefilmd hebben. Had ik wel willen zien. Bedankt voor de leuke reisverslagen, fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad en blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn!