saskia-en-santana.reismee.nl

Dag 7

Goeie morgen! We zijn wakker geworden met een gigantisch droge mond, (of te wel Santana was al drie keer aan het spoken geweest midden in de nacht,of waren het de spoken die haar wakker maakten?) waarschijnlijk door de overheerlijke pizza van gisteravond. Even een lekker kopje thee, spullen pakken en verder met sightseeing in de stad Bergen. Allereerst maar naar het toeristencentrum, vragen wat er allemaal geopend is in oktober op maandag. Helaas is er niet heel veel open. De gondelbaan is dicht maar gelukkig is de Fløi baan wel open. "En die vismarkt... waar zit die??" "Onderin het gebouw, mevrouw." Het is iets kleiner dan in de zomerperiode, maar gewoon geopend. Hmm leuk, maar niet heel bijzonder helaas. Op naar de Fløi baan dan maar! Kaartje hebben we al dus we kunnen zo doorlopen. Tuurlijk Saskia en Santana komen bij de poortjes, poortjes dicht en het treintje zit vol. Nja gelukkig kunnen we dan straks wel mooi onderin zitten. Niet dus... Verdorie een stel Duitsers wat weer zo nodig onderin moet zitten wacht gewoon op het volgende treintje??!! Ja want waarom zou het ons eens mee zitten XD! Eenmaal boven hebben we een prachtig uitzicht!! Tevens zit er achter het mooie uitzicht een 'Trollenbos'. Dit was een leuke ervaring, erg grappig om te zien. Bergen hebben we inmiddels wel een beetje gezien, dus onze reis vervolgt naar Voss. In Voss is namelijk een klimpark die, volgens de folder, gewoon open is. Eenmaal in Voss aangekomen is het klimpark.... Juist hartstikke dicht!! Pfffffff. Het zal ook eens niet zo zijn!! Oké doorrijden naar Geilo. Wauw weer zo'n prachtig uitzicht! En een prachtig weer ook. Eenmaal in Geilo aangekomen lijkt het of we ons in Oostenrijk wanen, echt een Wintersport plaatsje. Hier ligt nog geen sneeuw dus was het omgetoverd naar een spookstadje. Hup in de auto richting Gol, eens kijken of daar meer leven is! Eenmaal daar aangekomen hebben we trek gekregen en zijn we bij de eerste de beste Achmed gestopt om lekker broodje kebab te eten, en dat is zeker gelukt. Saskia had er alleen drie liter vocht bij nodig, omdat haar mond in de fik stond :-) en Santana een slabbetje omdat er meer op de tafel lag dan in haar buik :-). We vervolgen onze reis terug naar Robert en Marjon in Aurdal, we hebben zeker ons best gedaan om rendieren of elanden te spotten, maar dit is helaas niet gelukt :-( We gaan nu slapen, want morgen moeten we vroeg op om de boot te halen van Oslo naar kiel! Op naar huis dus!!

alie

Jammer dat er zoveel gesloten was. Maar wel een hele mooie reis gehad zo te lezen. Oslo-Kiel? Niet Denemarken-Bayern?