saskia-en-santana.reismee.nl

Dag 5

Vandaag zaterdag was een dag om nooit meer te vergeten! Vanmorgen rustig aan opgestaan en huisje met Franse slag schoongemaakt. Op naar de bakker, want we hadden wel een goede maaltijd verdient! Niet naar de prijzen kijken, maar ff genieten van een sandwich van de beste bakker van Lom ( er is er maar een). "Santana ga jij maar ff plassen voor dat we gaan rijden hihi". Na een eindje rijden zagen we afslag spiterstølen! Wat ze ons bij het toeristencentrum afgeraden hadden, gaan we toch doen! Als we niet verder kunnen stoppen we gewoon! Vol gas de berg op richting de hoogste bergen van Noorwegen! Dood eng die bruggetjes, je hebt het gevoel dat ze elk moment in kunnen zakken! De weg houd op en we moeten te voet verder! Het is bbbbbbbbbbberen koud hierboven! Hup wij naar receptie, want het zou Noorwegen niet zijn als je niet eerst moet betalen omdat je over een weg heen rijd. Tevens ook gevraagd of ze een kleine wandelroute hebben die we kunnen wandelen. Kaartje mee en Sas en Santana gaan wandelen. Voorbereiding? Welnee hup op de bonnefooi, goede schoenen? mmmmm tuurlijk! dikke kleren mmmmm nee (Nja Sas dan, Santana heeft de hele week al een thermolegging aan) we krijgen het vast wel warm door het lopen. "Man man man, wat een klim! Small walks? Amenooit niet! Walks is het niet eens want van een wandelpad is maar weinig te bekennen. Rots na rots klimmen we omhoog. Het is inderdaad wel goed warm, het zweet loopt ons over de rug,maar dat gaat makkelijker dan onze klim naar boven, pfff. Eenmaal boven is er een prachtig uitzicht en we voelen ons in de uberschone lucht zeer gezond. Santana haar blaas kan het weten, want die heeft niet één keer alarm geslagen. 2,5 uur later zijn we weer beneden en Santana rijd naar beneden (ze vind het wel grappig om bultje op, bultje af te rijden en die bruggetjes zijn we heel snel voorbij). Onze tocht gaat verder en wij als eigenwijze Hollanders gaan via de route die NIET geadviseerd werd naar boven. Gelukkig maar, want we hebben genoten van een fantastische omgeving. Dit vergeten we nooit en te nimmer meer! We zijn meerdere malen gestopt, omdat om de 100 meter wel weer een nieuw natuurverschijnsel tevoorschijn kwam. Sas zag een paar natuurschone beelden extra (althans dat dacht ze), want door haar Turkse zonnebril werd de wereld een klein stukje mooier. "Moet je kijken daar staat zo'n beest!!" "Waar dan in godsnaam??" "Ja daar op de berg dat bultje!" "Ohw, Sas.... Dat is een kei whaha!" Niet veel verder zag Sas nog een natuurverschijnsel extra. "Kijk dan, er zitten gewoon gaten in die berg!" Nogmaals zegt Santana "waar dan???" "Ja daar naast die weg." "Nou ik zal wel gek worden, want ik zie niks. Ja misschien een inkeping, maar verder niet." "Nou je kunt er toch echt dwars doorheen kijken hoor." "Ohw daar!!" "Tggg dat is sneeeheeeeuw haha XD" Sas zegt dat komt door de zonnebril, alles is moooooier zo. We vervolgen onze reis (wel eenswaar zonder zonnebril(het is hier mooi genoeg)) en Noorwegen zou Noorwegen niet zijn als we voor dat pietepeuterige stukje weg geen tol hoefden te betalen. Saskia heeft gisteren een investering gedaan voor een onderzoek naar een goedkoop hotel in ons volgende overnachtingsplaatsje Flåm. "Aah kijk aan! In één keer gevonden en met gratis WiFi!! Helemaal top!" We rijden met de receptioniste mee naar ons plekje. Haha gaaf, een Hostel. Een eigen kamer maar gedeelde badkamer, keuken en woonkamer! Gezellig hier. Allemaal Aziaten. Morgen vroeg op om in het plaatsje Flåm, de trein te pakken, die door de natuur van Noorwegen gaat. Ook wel bekend als een van 's werelds mooiste plekken! Daar gaan we natuurlijk gebruik van maken! Wij gaan nog een spelletje kaarten, en wensen jullie allen een fijne nachtrust! Hopelijk tot morgen, indien WiFi aanwezig is! Trusten!! <3

ard

Ja. Flåm en de sognefjord zijn heel mooi. Ook de trein naar Bergen is de moeite waard. Veel plezier morgen dames.

ritalina

Truste damens, morgen weer fris en fruitig op voor het volgende verhaal en mooie foto's.

Mze1954@gmail.comp

Hoi meiden,
Heerlijk om te lezen dat jullie een top vakantie hebben .
Een mooie dag gewenst morgen ennnn veel foto,s graag.
Een geweldige mooie dag gewenst morgen .
Benieuwd baar jullie volgende reisverslag .

alie

Echt lachen zoals jullie het schrijven! Maar ook wel een beetje ojee... wel prettig dat jullie morgen met de trein gaan! Have fun maar dat lukt wel aardig geloof ik!

Wilma

Het wordt met de dag mooier bij jullie zeg!
Ook nog een treinreis erbij, helemaal goed!!!
????????

je zus

Genieten dus grens verleggers.... mn droom/angst voooooor deze reis was dus niet zomaar.. leuk maar wel koppie erbij :-)