saskia-en-santana.reismee.nl

Dag 6

Een hele goede morgen, nou ja goed...? Onze lieve huisgenoten vonden het nodig om om half 6 op te staan. Aangezien het huis van hout is en je alleen maar gekraak hoort, is Saskia klaar wakker. Santana snurkt overal door heen. Om half acht vond ik(Saskia) het wel mooi geweest, we staan op! Douche slaan we maar even over, aangezien er schimmel in de badkamer zit. Op naar de trein! Het zou geen reisverslag van Saskia en Santana zijn, als ze de trein niet zouden missen op 1 minuut na. Nu 2.5 uur wachten op de volgende trein. Weet je wat, we gaan boodschappen doen. We hebben geen drinken, eten niks meer! Zelfs Wilma's overlevingspakketje is al aangebroken! Boodschappen doen dat kunnen we wel vergeten! Ohwja, het is zondag! In die 2.5 uur hebben we meneer SsangYong ook maar ff verwent met wat olie. Hij vond het niet zo fijn in de bergen en had vochtverlies, maar hij is weer helemaal blij met ons. :-) De trein stond klaar, alleen waren we er nog niet zo zeker van om in te stappen. Er stond namelijk NSB op de trein. Santana wil wel graag weer naar huis, maar als het niet hoeft liever niet met deze trein! Eenmaal in de trein genoten we weer van fantastische watervallen en uitzichten. We vervolgen onze weg naar Bergen (the place to be) aan zee. Voordat we überhaupt bij Bergen in de buurt waren zijn we eerst zo'n 50km door de bergen gereden... Ja letterlijk want die tunnels komen ons de strot uit. Je ziet geen hol het is pikkedonker en we worden er slaperig van. Santana zegt: "Dat doen ze bij papegaaien nou ook altijd, een dekentje over de kooi en slapen maar." Saskia zegt: "Oké fijn hoor, vergeleken worden met een papegaai! Heb je mijn zonnebril op ofzo?" We hebben dit keer niet gekozen voor een hok vol Chinezen en beschimmelde badkamers, maar een city appartement hotel met eigen douche en toilet. Deze douche is gelukkig ver uit de buurt van de NSB trein. (A) Het is inmiddels avond en het regent hard. We gaan even kijken of we een lekkere pizza kunnen scoren. Nou en dat hebben we zeker, pizza gerookte zalm (we moeten uiteraard Noorse gerookte zalm geproefd hebben) en pizza ham peperoni. Vervolgens leid ons weg terug naar het appartement en gaan we lekker slapen en morgen leuke dingen ondernemen in Bergen.