saskia-en-santana.reismee.nl

Dag 3

Goeie morgen! Om half 10 zijn we ontwaakt en hebben we ons even heerlijk op kunnen frissen. Om elf uur aan het deels zelf gemaakte ontbijt en dat was goed te doen. Aangezien we gisteravond niet de tijd hebben gehad (en omdat het stikdonker was) de plaats van bestemming te bekijken, nemen we daar nu graag ff de tijd voor. "Wauw!! Wat is het prachtig hier en dat allemaal op hun eigen terrein." Een eigen beekje een compleet bos en een mega oprijlaan van 1,5 km lang. Nou ze kunnen in ieder geval een buitenrit maken in de tuin! Lobcke en Hinke hebben een mooi plekje naast elkaar gekregen, super strak en allemaal nieuw. Zo nieuw dat de laatste schroef er pas in zat vlak voordat wij aankwamen. Lobcke heeft nog een beetje last van de reis, haar flanken zijn iets ingevallen, maar eten wil ze aaaaaaaallllllltijd wel :-). Hinke heeft minder moeite gehad met de reis. De planning was om rond 13.45 naar de waterval te rijden om daar te kijken of deze aan stond, ja zo'n ding kan schijnbaar aan en uit. Helaas is deze poging in eerste instantie mislukt, de auto had geen zin om weeer in de kou door de bergen en dalen te gaan. Probleem: accu is leeg, bij een normale auto bevestig je dan startkabels aan een andere auto je draait de sleutel om en hij start weer. Misschien met een beetje extra gas bijgeven maar oké. Zo'n SsangYong heeft niet genoeg aan het vermogen van een vrij grote auto en heeft de boost van een vrachtwagen nodig om weer te starten. Best spannend om te bellen met de ANWB om te vertellen dat je pech hebt op een onmogelijke plaats in Noorwegen(ze hebben nog niet zolang een straatnaam). "We zullen hulp sturen, deze zal er over een aantal UUR er zijn. Hmm dat gaat nog wel ff duren dus, maar niets was minder waar, binnen 2 uur was meneer SsangYong weer tevreden met een volgeladen accu. Eerst maar naar een plaatsje toe rijden om de accu een beetje bij te laden. Nou dat was ook nog niet 1,2,3 gedaan. Op de 1,5 km lange oprijlaan zijn we al 2 keer verkeerd gereden. De plaats waar we naartoe wilden hebben we ook niet in die korte tijd kunnen vinden, maar de accu is weer volgeladen en we zijn onderweg naar de waterval waar we in eerste instantie naartoe wilden. Yes!! De waterval is aan zo gezegd, wat een gaaf uitzicht!! Super!! Dit is een fotomoment. We gaan weer terug en vertellen over onze ervaring bij de waterval die (volgens ons) aan staat. "Nee hoor" zegt Marjon "die waterval staat toch echt uit." Wij gaan dus nog een keer kijken en zeker nog een keer foto's maken als de waterval dan ook echt aanstaat. Eerst maar eens eten en nog een nacht bij Marjon, Robert en de kids te logeren, heel vriendelijk en gastvrij van ze. We hebben vanmiddag (ja we hebben nog meer gedaan) een mini-rondreis in elkaar geflanst samen met Marjon en Robert en deze route lijkt ons erg mooi. Vanavond dus maar weer vroeg op bed om morgen weer met ons volgende avontuur te beginnen!!

mzwolle1954@gmail.com

Slaap lekker en jullie verdiende vakantie gaat morgen echt beginnen.

dees

Heeerlijk om te lezen. ..word wel erg nieuwsgierig naar die waterval die aan en uit staat...en beelden van t onderscheid. .. veel plezier meiden! Ps pipi langkous nog tegen gekomen?

anthony

lekker hoor nu genieten van de vakantie

Gudel

Wat enorm leuk om jullie verhalen te lezen. Herman zat ook jullie verhaal te lezen en begon al hard te lachen en zei dat het hem erg bekend voor kwam het tegen de berg oprijden, ook hij heeft die "problemen"met zijn vrachtwagen.
Ik wens jullie nog hele mooie dagen toe in Noorwegen en hoop nog veel mooie foto's en leuke verhalen te lezen.
Geniet er van dames.

Alie

Echt wel lachen wat jullie in 3 dagen allemaal al beleven. Morgen hopelijk een vlekkeloze dag!

ritalina

Geweldig om allemaal te lezen. En ook een beetje apart, jullie in het hoge noorden en Anniek Koning (zus van Lyan) in Italie naar Rome aan het lopen. Met dank aan het geduldige internet kunnen we iedereen volgen. Veel plezier.

Wilma

Leuk om dit allemaal te lezen hoor.
Mijn interesse voor Noorwegen is gewekt!
Veel plezier!!